סרטי ילדים לצפייה ישירה

ראמבל

הסרט ראמבל הופך את מחזה סרטי הקאייג’ו של מפלצות ענק שהורסות דברים לאירוע ספורט פופולרי. הבמאי והשותף לכותב חמיש גרייב מוציא את ראמבל בעיקר כמו סרט ספורט אנדרדוג טיפוסי, עד לביטים המוכרים ביותר. אבל המחזה של לחימת מפלצות ענק מציל את הסרט מלהופיע כמו מיליון אחרים לפניו. אין הרבה חומר מתחת למחזה הזה, אבל ראמבל עושה מפלצות, היאבקות והיאבקות מפלצות די טוב, וזה הופך את סרט הספורט הראשון האפשרי של הצופים הצעירים למשהו בלתי נשכח.
מבוסס באופן רופף על הרומן הגרפי של רוב הראל Monster on the Hill – שבו כפרים כפריים באנגליה הוויקטוריאנית מתגייסים מאחורי המפלצות שלהם במשחקי לחימה – ראמבל שומר על רוח קרבות המפלצות בחסות העיר, אבל מביא את הסיפור לימינו המודרני, ומחדיר אותו עם אלמנטים של WWE. העיירה הקטנטנה סטוקר-און-אייבון, שלמרות שמה האנגלי אינו מפורש בבריטניה, הייתה פעם ביתם של צמד מאמנים-מפלצות אגדי, רייבורן (צ’ארלס בארקלי) והמאמן ג’ים קויל. שניהם נפטרו כמה שנים לפני פתיחת הסרט, אבל המורשת שלהם חיה בכל היבט של העיר, במיוחד באצטדיון סטוקר, הגאווה והשמחה של הכפר.

לאחר שטנקולר (טרי קרוז), אלוף העיירה הנוכחי, מחליט לערוק ולהצטרף לעיירה השכנה סלית’רפול, סטוקר מאבד את מקור ההכנסה העיקרי שלו. בתו של המאמן קויל וויני (ג’רלדין ויסוואנתן) מחליטה לאמן מפלצת חדשה שתקום כאלופה ותביא תהילה לעיר. היא פוגשת את סטיב (וויל ארנט), מפלצת זוחל אדומה ענקית שגבתה קצת חוב, והוא מסכים באי רצון להתאמן איתה. כך מתחיל סיפור הספורט האנדרדוג, כשוויני וסטיב מתאחדים כדי להציל את האצטדיון של סטוקר מלהפוך למגרש חניה.
החלק המשכנע ביותר של ראמבל הוא לראות יותר עולם שבו לחימת מפלצות היא הספורט הבינלאומי הגדול ביותר. זה פשוט כיף לראות מפלצות שמציגות שותפויות ספורט-משקאות, ולעבור על הלוגיסטיקה של ההגדרות. חלקם בגודל מפלצתי, כמו חדר ההלבשה שבו וויני משכנעת את סטיב להצטרף אליה. אחרים הם בגודל אנושי, ועל המפלצות לבחור את דרכן בזהירות. זה מקסים לראות מאמנים רוכשים על קטנועים מעופפים כדי שיוכלו לדבר פנים אל פנים עם המפלצות המתנשאות שלהם, וקרבות ההיאבקות עצמם פראיים לגמרי. קח את כל התיאטרליות של ה-WWE וערבב את זה עם מחושים, קרניים ותוספות מפלצתיות אחרות, וזה פינוק ויזואלי.
לכל אחת מהמפלצות עיצוב ייחודי, החל מ-King Gorge, שנראה כמו בולדוג ענק קרניים, ועד ל-Tentacular בעל ראש כריש ומחושש.

סטיב הוא למעשה היצור הפחות מרגש, שכן הוא בחור גדול, אדום וקשקשי. אבל שאר המפלצות נעות בין נוצות לפרוותיות, מפחזניות קטנות ועד זוחלים ענקיים מסתובבים, והן משתמשות בנכסים השונים שלהן בגפרורים שלהן. הדמויות האנושיות אינן צצות כל כך, אבל אלה שהקהל אמור לזכור – וויני, למשל, והמנהל החדש של טנטקולר אובססיבי המדיה החברתית, ג’ימותי ברט-צ’דלי השלישי (בן שוורץ) – הן בעלות פיזיות מובהקת. ויני חביבה במיוחד, עם לחמניות החלל הסגולות וההליכה הבוטחת שלה. היא שולטת על החלל שבו היא נמצאת בדיוק כמו המפלצות הענקיות שהיא עובדת איתן.
ראמבל נשאר קרוב לספר המשחקים של סרטי ספורט, כשאנדרדוג עז מנסה להרבות בסיכויים, לעמוד במורשת המשפחתית שלו ולהציל עיר ממפתח חמדן. ראמבל פוגע בכל טרופית שצפויה לז’אנר – נאומי אימון גדולים! מונטאז’ים לאימון! גישות לא שגרתיות לזכייה שהמקצוענים מפקפקים בהן! הולכים בעקבות ההורים ותפארתם! עימות אחרון! – וזה לא עושה שום דבר חדש בהקשר הזה, חוץ ממרכז הסיפור על היאבקות מפלצות. עם זאת, עבור קהל היעד של ילדים צעירים, Rumble עשויה להיות חשיפה ראשונה לרשימת המרכיבים הזו. ואיזו דרך טובה יותר להיכנס לז’אנר מאשר דרך מפלצות ענק?
עם זאת, פעימות העלילה המוכרות גורמות למפלצות המטורפות לבלוט. הסצנה שבה וויני מסתכלת בעיניו של סטיב ונותנת לו נאום מאמן גדול ומנצח שנשמע כאילו נוצר אלגוריתמית ממאות ומאות סרטי ספורט היא צילום מקסים במיוחד על רגע מוכר, פשוט כי הוא מפלצת ענקית, והיא עומד על דוכן מוגבה כדי שתוכל להסתכל לו בעיניים. בוא לראמבל להיאבקות-מפלצת-ענק… וגם להישאר להיאבקות-מפלצת-ענק, כי זה באמת המקום שבו הסרט זורח.

שם המקורי של הסרט: Rumble 2022

 

 

Exit mobile version