סרטי ילדים לצפייה ישירה

באטמן

אחרי שנים של ציפייה ושמועות אינסופיות, יש סרט חדש עם באטמן בבתי הקולנוע. הגיחה הראשונה של מאט ריבס לעולם גיבורי העל מתמודדת עם האביר האפל בעיבוד מבוסס אך נאמן לכמה מהחלקים הגדולים ביותר של חומר המקור. רוברט פטינסון מוביל רומן עטור כוכבים שיש לו יותר במשותף עם Se7en ו-Zodiac מאשר לכל סרט קומיקס. נרטיב מורכב וסוחף שיש לפרוק, לשקף ולהעלות תיאוריה בסקירה מלאת ספויילרים זו. עם זאת, זו לא תהיה ביקורת מחזה אחר מחזה. במקום זאת, זה יכסה את הקטעים החשובים והעסיסיים ביותר באפוס הנואר בן שלוש השעות.
ברור מסיקוונס הפתיחה שבדומה לגיבורו, הבאטמן אינו מושך אגרופים. הדקות הראשונות משמשות כהקדמה שלנו עם האנטגוניסט, רוצח סדרתי שמכוון לאליטה של ​​גות’אם, החל בראש העיר. כשהחידות עוקב אחר טרפו ומשפחתו, הקהל זוכה ליחס של נקודת מבטו. בחירה יוצאת דופן על ידי ריבס, הסצנה הופכת במהירות לגוון אימה, כשהרידלר רוצח את ראש העיר לאחר שעבר מבלי משים בפנטהאוז. זהו מותחן פשע, כזה שמכיל תעלומה שרק הבלש הגדול בעולם יכול לפתור.

בניגוד לעיבודי לייב אקשן קודמים לחומר המקור, הסרט הזה לא מעוניין לספר את כל סיפור המקור של ברוס וויין. באטמן מתרחש בשנה השנייה של המשמר הפועל בעיר גות’אם. זהו גות’אם שבו פושעים כבר צריכים לחשוב פעמיים על הליכה אל הצללים. ההשפעה של Batman: Year One על הגרסה הזו של Batman and Gotham City מורגשת. ברוס מספר כשהוא הולך בלי לשים לב ברחובות הצפופים. נסחף השוקל אם הוא עושה הבדל ממשי בבור השפכים הזה של עיר. המשמר נלחם מדי לילה על נשמת העיר ללא תקווה באופק. עם זאת, זה לא מונע מברוס לנסות.
מערכת היחסים שלו עם המשטרה מתוחה מההתחלה, למרות דינמיקה חיובית עם הבלש גורדון. כאשר באטמן חוקר את זירת הפשע הראשונה, ברור שגורדון הוא היחיד שנוח עם הנוכחות של המשמר. מה שאומר הרבה על השחיתות בתוך הכוח, אבל אומר יותר על כמה הם סומכים אחד על השני. עם כל זירת פשע, שני הבלשים זוכים להתחבר ולנסות לפצח יחד את הפאזל בכמה מהרגעים המהנים ביותר של הסרט. כאשר באטמן נאלץ לברוח ממחוז המשטרה, גורדון לא מהסס לעזור לו לצאת משם. ג’פרי רייט הוא ליהוק מושלם שיש לקוות שימשיך להשתלם בסרטי המשך עתידיים.
כאשר באטמן מתחיל לחשוף עוד רמזים על רצח ראש העיר, זה מוביל אותו לטרקלין אייסברג, מקום המגורים העיקרי של הפינגווין. זהו מיקום שחוזר על עצמו באופן עקבי, כזה שמשמש מקלט לפקידי ממשל מושחתים ולעולם התחתון הפלילי, כולל קרמיין פלקון. כמו עם קולין פארל בתפקידו, ג’ון טורטורו ראוי לשבחים רבים, ומושך לבוס פשע מדויק קומי ומפחיד שיש לו אישיות מובהקת שרק השחקן זוכה האמי יכול לשלוף. הנוכחות שלו בנרטיב מופעלת בכוונה נמוכה בשיווק כאשר במציאות הוא משמש כחלק העיקרי בפאזל של החידה. פלקון משמש גם כקשר חשוב לסלינה קייל, שיש לה עצם לבחור איתו.

להפתעתו של אף אחד, זואי קרביץ מגלמת את Catwoman באופן ששום פרשנות לייב אקשן אחרת לא עשתה עד כה. ברגע שבאטמן רואה אותה בטרקלין אייסברג, הוא ממוגנט לנוכחות שלה. דרך האינטראקציות ביניהם, אנו למדים שבדומה לברוס, היא תועה. עם זאת, אין לה את העושר או הכוח שהוא השיג בירושה. היא פורצת חתולים, מישהי שעושה מה שהיא יכולה כדי לפרנס את עצמה ואת אהוביה. ניצול בעל כורחו בעיר שטופת עוני ושחיתות. גם הברית שלה עם באטמן נולדת מתוך צורך. עם זאת, אולי הם תמיד נועדו לפגוש זה את זה, הכרחי למסעותיהם האישיים. הם חוברים כדי להציל אחרים אבל בסופו של דבר גם מצילים את עצמם.
ככל שהנרטיב מתפתח, מורשתו המעורפלת של תומס וויין מתחילה להוות חלק מהעבר וההווה חסרי התקווה של גות’אם. בהנהון ישיר ל”ליל כל הקדושים הארוך”, פלקון מגלה שתומס וויין הציל את חייו על ידי ניתוח בלבו באחוזת וויין. תוכנית ההתחדשות של וויין, פרויקט שהחל אביו של ברוס כדי לעזור לחסרי זכויות, מותירה כתם של תקוות שווא ומבטיחה שפוליטיקאים עוזבים לעתים קרובות. התוכנית מתקיימת על ידי ראש העיר שנפטר, המשמשת כחזית להעברת כספים לעולם התחתון הפלילי. ככל שהאמת מאחורי הצעתו של תומס לראשות העיר נחשפת לאט, השחיתות העמוקה השוכנת במקומות הגבוהים ביותר של גות’אם סיטי הופכת בולטת יותר. ובאופן אישי ביותר, חטאי העבר של וויין.
החצי השני של הוריו של ברוס, מרתה וויין, סבלה ממחלת נפש לא ידועה ונכנסה ויצאה מ-Arkham Asylum. The Riddler חושף בטלוויזיה הלאומית שכאשר תומס גילה שכתב חופר עפר ומתכוון לפרסם את עברה של מרתה, הוא השתיק אותו על ידי פלקון. עם זאת, תומאס לא רצה במותו, טוען אלפרד, פשוט נבהל מספיק כדי להפסיק לחפור. תומס היה מוטרד מהרצח והתכוון להעליב את פלקון בפני השוטרים. השאר הוא היסטוריית המקור של באטמן.
משבר הזהות שעובר ברוס הוא חלק חיוני מהבסיס הרגשי של הסרט. הגילויים לגבי אביו מטלטלים אותו עד היסוד. לגרום לו להטיל ספק בכל מה שהוא אי פעם עשה. ולמרות שאלפרד אכן שופך אור על איך תומס היה עדיין אדם טוב, מעשיו שינו לנצח את מסלולו של גות’אם לגרוע מכל. עם זאת, מידע זה מאפשר לברוס להתפייס עם אלפרד. לפני כן, מערכת היחסים שלו עם אלפרד הראתה סימני הידרדרות. ברוס בקושי יכול היה להסתכל לו ישר לתוך העיניים מבלי לירות הערה נוגעת ופוגעת. עם זאת, לאחר שאלפרד הוכנס לבית החולים על ידי החידות, חזר החשש לאבד מישהו שאהב. במקום ללכת בדרך נוספת של הרס עצמי, הגילוי הופך לנקודת מפנה במסעו של ברוס, אמצעי להבין מה באמת חשוב וסכנות הכוח.
בינתיים, מקומה של סלינה בנרטיב הכולל מתגבש עוד יותר כשהיא מגלה לבאטמן שאביה הוא קרמיין פלקון. אמה עבדה במועדון וילדה את ילדה של פלקון, אבל כשהיא נהרגה, בוס המאפיה בחר להשאיר את סלינה ל-CPS כיתום. כעת היא מתכוונת לנקום בחברתה ולגבות את מה שמגיע לה.
כשיש לה הזדמנות להרוג את אחד המנוולים של פלקון, באטמן מנסה לעצור אותה, מנסה לפנות למוסר שלו. רק כאשר יש לה אקדח מכוון אל אביה, זה שאחראי ישירות למותו של חברתה, באטמן מצליחה לשנות את דעתה. לא על ידי ענישה על מה זה אומר לעשות את הדבר הלא נכון או הנכון, אלא על ידי הזדהות איתה. כעת הוא יודע עד כמה נקמה הרסנית יכולה להיות, עד כמה זה מרגיש לא מספק לרדוף אחריה כל לילה עד אין קץ.

מצד שני, נקמה חסרת מעצורים מודגמת על ידי החידה. התייתם כילד צעיר, הוא קורבן לנפילת הקמפיין של וויין והכישלון של התחדשות. לא עוד כלי למסע הבחירות של תומס וויין לראשות העיר, בית היתומים בו התגורר הפך נטוש, הושאר לחולדות שיכרסמו את בהונותיו. הוא המשיך לסבול מהעיר כמבוגר כאשר תוכנית ההתחדשות מעולם לא עמדה בהבטחתה. הגעתו של באטמן אפשרה אמצעי להשגת מטרה, נשק פיזי לתמרן. למרות כל הקנטה שייתכן שהוא ידע את זהותו של באטמן, החידה באמת האמין שהאביר האפל הוא השותף שלו לפשע. מישהו שהיה מתוסכל באותה מידה ממצבה של העיר. אבל זה היה רק ​​חצי נכון.
בסופו של דבר, התוכנית של החידות עבדה. הוא השיג את באטמן לעבוד בשבילו, לפתור את החידות שלו ולחשוף את פלקון לאור. הוא מוכנס בכוונה לארקהם, הרחק מהמטרופולין. השחיתות של גות’האם נחשפת, אבל ל-Riddler יש מעשה אחרון להופיע בעיר. The Riddler מארגן את עוקביו הקטנים באינטרנט כדי לביים הצפה המונית של גות’אם סיטי. סדרה של פיצוצים מתפרצת, ומים זורמים במהירות ברחובות. הנבל מתכנן לאלץ את כיכר גות’אם כמקום מקלט, שבו מקיימת ראש העיר הטרייה בלה ריאל אירוע. הצעה שטנית לחלוק את כאבו עם אחרים ולעזוב את העיר.
למרות שהאקשן במערכה השלישית מרגש להפליא, הטייק-אווי העיקרי הוא הרוח הבלתי פוסקת של באטמן. באטמן לא מהסס להקריב את חייו כדי למנוע מחוט חי לגעת במים, ולזעזע את עצמו תוך כדי. כוח טבע שמסרב להרפות. בסופו של דבר, הבאטמן מגיח מהמים כדי לעזור לנזקקים בהריסות. מושיט את ידו לבנו של ראש העיר ברגע קתרזי רגשית. לאחר מכן הוא מאיר עבורם שביל, מנחה אותם במים העכורים אל עיר שנותרה שבורה כתמיד, אך כעת יש לה את האמת להשיב מלחמה.

שם המקורי של הסרט: (2022) The Batman

 

 

Exit mobile version