סרטי ילדים לצפייה ישירה

ריה והדרקון האחרון

לסרט מצויר ריה והדרקון האחרון יש כל כך הרבה רבדים מעבר למסע הרפתקאות פשוט של אחזור. זה מכסה אחדות קהילתית, אמון שבור, תחושת האובדן והבידוד מהמשפחה והחברים. זה האחרון מרגיש בזמן במיוחד מכיוון שהעולם עדיין מתמודד עם מגיפה שכפתה הפרדה במקרים רבים תוך חיזוק חשיבות הביחד.
זה לא אומר על ריה והדרקון האחרון שהוא משעמם, רציני מדי לסרט הטוב שלו. בְּקוֹשִׁי. זה מצטבר כאחת מההרפתקאות הגדולות ביותר של דיסני שבמקרה היא מונפשת. ריה מרגישה כמו שילוב של שר הטבעות, ערבה והסיפור שלא נגמר, ועדיין יוצאת ככניסה מקורית משלה בז’אנר ההרפתקאות האפי של היכל התהילה.
ריה  (קלי מארי טראן, The Croods: A New Age) נזכרת בתקרית לפני שש שנים שהובילה לכך שהעולם כמעט התבטל והושלך לחושך על ידי כוח מרושע שנדחה רק הודות להקרבה ההירואית של הדרקונים, שבשלווה התקיים יחד עם בני אדם.
בהבטחת הנשורת, חמשת שבט הדרקונים נלחמו כדי להשיג שליטה על השריד האחרון של הדרקון ההרואי, סיסו. רק לאביה של ריה (דניאל די קים) יש תקווה לאחד את החמולות כדי להשיג אחדות רוחנית שיכולה להתגלות כעוצמתית בדיוק כמו הדרקונים. זה רעיון טוב שנכשל והדבר של ריה הוא שהיא לא יכולה לסמוך על אנשים.
אחרי שספג בחינניות טיפול מגוחך להפליא מהסניף המושחת של מעריצי מלחמת הכוכבים על שהעז להכניס קצת גיוון נחוץ לפרנצ’ייז, נחמד לשמוע את טראן בסרט שחוגג את מה שאחרים ינסו להרוס. השלב הבא כמובן הוא להחזיר אותה מול המצלמה בתפקידים בולטים במקום רק להשמיע דמויות בסרטי אנימציה.
במהלך השנים הבאות, ריה יוצאת למסע סולו, להציל את חיית המחמד שלה, טוק טוק, כדי למצוא אמצעי לשקם את סיסו (אוקוופינה) ולסיים את גל החושך. עם זאת, סיסו לא דומה לריה שציפתה והשניים יוצרים קשר מהיר כשהם ממשיכים בהרפתקה של ריה .

בעקבות התפנית הדרמטית שזכתה לשבחי הביקורות ב”פרידה”, היה מאכזב לשמוע את אוקוופינה נפלה מדי פעם לתוך ה”מבטא העירוני” הנכסף שלה מבחינה תרבותית. קיוויתי שהיא תתפתח מעבר לזה עם ההופעות שלה, כי היא כבר לא צריכה את השטיק הזה יותר, במיוחד מכיוון שהקול שלה כל כך ייחודי בסרט אנימציה ריה והדרקון האחרון לא הכרחי.
בדרך, ראיה וסיסו נתקלים בכמה בעלי ברית לא סבירים מהחמולות המתאימות בקפטן צעיר בון (איזאק וואנג), תינוק לא כל כך תמים (תליה טראן) ולוחם אמיץ, טונג (בנדיקט וונג, הנוקמים: סוף המשחק). הם יוצרים שילוב מהנה של דמויות שמצליחות להימנע מהטרופים הרגילים של ז’אנר ההרפתקאות.
ריה וסיסו יזדקקו לעזרה כשהם ינסו להישאר צעד אחד לפני היריבה הוותיקה של ריה, נמאארי (ג’מה צ’אן, קפטן מארוול), ואת לב הבעיות של חוסר האמון של ריה. ריה והדרקון האחרון מתמודד עם הנושא הזה בצורה משמעותית שבה נמארי אינה נבל קלישאה מכיוון שהיא מתנגדת לריה בזמן שצוין ללא הרף כיצד בעיות האמון של ריה גורמות לה יותר נזק מאשר תועלת.
אחרי שנה שבה כמה ‘מנהיגים’ פוליטיים הסיתו לאלימות נגד אמריקאים אסייתים, ריה מגיעה לבתי הקולנוע ולדיסני+ בזמן אידיאלי כאמצעי להשיב מלחמה נגד רטוריקה גזענית בורה ומטופשת.
נראה שמפרסמים וחברות סוף סוף מתחילים להכיר באנשים שחורים, וחשוב לא פחות שמיעוטים אחרים (אסייתים, לטינים, מוסלמים וכו’) יקבלו זרקור גדול יותר. לא על חשבון מיעוט אחר, אלא מושב באיחור ליד השולחן או במקרה הזה סרטי אנימציה.
מולאן לא יכולה להיות הדמות היחידה שמחזיקה את זה לסרטי אנימציה אסייתיים עם אישה בראש, באותה דרך שהפנתר השחור לא יכול להיות התגובה האחת והגמורה לעוד גיבורי על שחורים.
הוויזואליה ועיצובי התלבושות מרהיבים. אפקטי תאורה וקטעי פעולה חדים מאוד. עיצובי הדמויות הם גם כוכבים ולריה יש כמה שינויים מגניבים מאוד בתלבושת שלה שבהחלט מסווגים אותה כגיבורת זנב אדירה.
ריה והדרקון האחרון הוא אחד מאותם סרטים ממש טובים שכנראה ייצפו אפילו יותר בחיוב בצפייה חוזרת.

שם המקורי של הסרט: Raya and the Last Dragon – 2021

 

 

Exit mobile version