סרטי ילדים לצפייה ישירה

אדומה אש

זו לא באמת שאלה אם אדומה אש הוא סרט נהדר של פיקסאר. זה יותר מהמקום שבו הוא מדורג בין הטובים ביותר של פיקסאר. בראשונה מבין מה שכנראה יהיו מספר צפיות, אני בטוח בכך ש”הפוך לאדום” לא מסתכל למעלה על יותר מדי סרטים.
זה מרענן מאוד לראות סרטי אנימציה נוספים כמו נשמה, אנקנטו וגם אדומה אש משקפים תרבויות שונות בצורה אותנטית. זו הייתה מגמה חיובית מאוד בשנים האחרונות, ואני מקווה שהסרטים האלה הם התחלה של נורמה חדשה. ילדים ומשפחות צריכים לראות תרבויות אחרות מעבר לתרבויות שלהם על המסך הגדול והקטן.
זה הסרט שמנהלי פיקסאר קיוו שאמיץ יהיה. בשני הסרטים מופיעה נערה צעירה המתמודדת עם מגוננת יתר עד כדי אמא שתלטנית. שם מסתיימים קווי הדמיון כאשר אדומה אש מכרה צחוקים עצומים, פעימות רגשיות ווויזואליה יפהפיה כדי ליצור מתמודד מוקדם קל לסרט הטוב ביותר של 2022.
מיילין (רוזלי צ’יאנג) הגיעה זה עתה לגיל 13 והיא אמורה להיות אישה. בעודה תלמידה סטרייטית בעלת הישגים יתר, למילין יש איזון בריא בבית ספר/חיים… או לפחות כך היא חושבת.
מעבר לריסוק הלימודים שלה, מיילין אובססיבית על להקת הבנים 4*Town עם חברותיה הטובות ביותר, מרים (אווה מורס, רון הלך לא בסדר), פרייה (מאיטרי רמקרישנן, Never Have I Ever) ואבי (Hyein Park). קשה להאשים את הבנות. 4*השירים של העיר, שנכתבו על ידי פיניאס אוקונל ובילי אייליש, ובוצעו על ידי ג’ורדן פישר, טופר נגו, גרייסון וילנויבה, ג’וש לוי ואוקונל, קליטים עד כדי גיחוך.
הבמאית/תסריטאית המשותפת דומי שי (זוכת אוסקר 2019 בקטגוריית האנימציה הקצרה הטובה ביותר באו) הייתה חלק ממחלקת האנימציה של הקלאסיקה של Pixar Inside Out. זה כנראה לא מקרי שלחברים של מיילין יש את אותה נוכחות בלתי נשכחת כמו לדמויות Inside Out.
שי והכותבת המשותפת ג’וליה צ’ו (פרינג’) קבעו את הסרט בשנת 2002. זהו פרק זמן אידיאלי לשיא שיגעון להקת הבנים ורגע לפני פריצת הדרך של הטכנולוגיה המודרנית. ולבסס את הסרט בטורונטו היה מקום אחר ומהנה המאפשר שילוב חזק של דמויות מגוונות.

מיילן היא גם בת צייתנית. אמה היזמית של מיילין, מינג (סנדרה הו, בלתי מנוצחת), מעסיקה אותה בשמירה על עסקי התיירות שלה ללא רבב. ומילין לא פוסחת על ארוחת ערב טעימה שסיפק אביה הנינוח, ג’ין (אוריון לי, סקייפול). מה שמינג לא יודעת על בתה המושלמת הוא שמילין מתחילה לקבל כמה רגשות רציניים לגבי בנים. זה מוביל לסצנה מביכה להפליא שבה מינג משפיל לחלוטין את מיילין מול המאהב שלה, כמו גם את חברו לכיתה המגונה טיילר (טריסטן אלריק צ’ן, WandaVision).
למרות שזה היה הופך ויראלי אם הסרט היה מתרחש בזמנים מודרניים, היקף המבוכה עם טלפונים כפכפים הוא רק כה נרחב. מיילין כל כך עמוסה ברגשות שהיא לא יכולה לעבד אותם כראוי. הדברים הופכים מוזרים יותר למחרת כשהיא מתעוררת ומוצאת את עצמה הופכת לפנדה אדומה וגדולה.
יש סצנה מאוד מצחיקה שבה מינג מניחה שהטרנספורמציה של הפנדה של מיילין היא ההתחלה של קבלת המחזור הראשון שלה. תגובת היתר של מינג מצחיקה והמטאפורה של מפלצת אדומה גדולה שהורסת הכל בתקופה זו של החודש התקבלה בצורה יוצאת דופן.
אחרי כמה חטיפות גדולות ועוד כמה רגעים מביכים, מיילין לומדת בדיוק כמו ברוס באנר, היא יכולה לשלוט בחיה הפנימית שלה. כל מה שצריך זה להתמודד עם הרגשות שלה עם קצת עזרה מחבריה. ועם השליטה החדשה הזו, אולי מיילין תוכל להשתמש ב-Panda Power שלה כאמצעי לתפוס את 4*Town בהופעה… בתנאי שמינג לא יגלה על כך.
מה שמיוחד בסרט אדומה אש הוא איך אפשר ליהנות ממנו רק ברמת פני השטח הבסיסית, אבל יש גם רמות דוריות עמוקות יותר לתסריט.
שי וצ’ו מתמודדים עם האתגר המתפתח של נערה ואמא מתבגרת המנסות להסתגל לדינמיקה החדשה. יש את הפער הטבעי כאשר נער רוצה להיות ליד החברים שלו יותר מאשר הוריו. חברות בריאה היא חלק עיקרי של הסרט מכיוון שהוא מציע דוגמה חיובית לאופן שבו אהבה ללא תנאי מתרחשת. וזה לא מזיק שהצוות של מיילין יותר מחזיק את הקצה שלהם בחזית הקומדיה.
נושא מרכזי נוסף הוא ניווט בציפיות ההורים עם נער שמגלה את זהותו בעצמו. שבירת המיתוס של הצורך להיות מושלם היא גם חיונית כמו גם קללות דורות. זה מתרחש כאשר אמה של מינג (וואי צ’ינג, דרדוויל) והאחיות באות לעזור למילין לשבור את קללת הפנדה שלה.
לסרט אנימציה, ל-Turing Red יש כל כך הרבה נקודות הוראה ודיון עד שנראה שהוא מוכן להיות מועדף מתמשך לשנים רבות קדימה.
כרגיל בסרט של פיקסאר, האנימציה מדהימה. פרוות הפנדה של מיילין נראית רכה מספיק כדי לרצות לגעת במסך. אפקטי תאורה הם כוכבים. בדוק את השתקפויות של בניינים לאורך שמשות מכוניות או את הזרקורים ב-Toronto Skydome.

שם המקורי של הסרט: Turning Red – 2022

 

 

Exit mobile version