סרטי ילדים לצפייה ישירה

תור: אהבה ורעם

תור: אהבה ורעם הוא סרט שכולם יאהבו. בעודו ממוקם כאחד משלושת הנוקמים הגדולים, ראגנארוק היה חלון הראווה העצמאי שהאל האסגרדי של כריס המסוורת’ צריך להיות ראוי להיתלות עם איירון מן של רוברט דאוני ג’וניור וקפטן אמריקה של כריס אוונס.
ראגנארוק היה גם התגלות לבמאית טאיקה ווייטיטי, שהאפוס הבומבסטי, חסר הדאגות והצבעוני שלה לא היה דומה לשום דבר שהיקום הקולנועי של מארוול ראה.
הנטייה לת’ור קליל יותר, שהוריד את שערו באופן אירוני לאחר שהסתפר, הוכיחה נוסחה מנצחת לדמות שיוצרי קולנוע קודמים התקשו להעסיק בעצמו. ראגנארוק מדורג בצדק בין 5 עד 7 הסרטים המובילים בכל ה-MCU.
זה הטיל צל רחב, ולעתים, בלתי חדיר על ההמשך של המסוורת’ ווייטיטי, תור: אהבה ורעם
במשך רוב השעה הראשונה, אהבה ורעם מרגישה שהיא מנסה נואשות ללכוד מחדש את הברק הזה בקסם בקבוק של ראגנארוק. כל ההומור שזרם ללא מאמץ בראגנארוק מרגיש מאולץ. וויטיטי והתסריטאית המשותפת ג’ניפר קייטין רובינסון נראות מבועתות מלאפשר לחמש דקות לחלוף ללא סתימת פיות, בלי קשר אם זה יחתור את עלילות המשנה הדרמטיות המתפתחות.
זה בעייתי במיוחד שכן הטון השובב מדי נלחם עם מה שאמור להיות הנחת יסוד אפלה ורצינית יותר.
גור, כריסטיאן בייל במשחק מלא המחליף את כיסוי האביר האפל שלו בגוף מתפורר וגלימות לבנות, מגיע לרשותו של חרב המסוגלת להרוג אלים. כמו רוב הנבלים של MCU, לגור יש סיבה אמינה לנקמה האלים שלו, והוא יוצא למסע הרג אלוהים.
ת’ור עדיין משייט עם שומרי הגלקסיה ויוצא להרפתקאות פראיות. היריבות הידידותית שלו עם סטאר-לורד (כריס פראט) נותרה בעינה, אבל שאר הגארדים הם בעיקר שחקני רקע. זה מצער בהתחשב בדינמיקה המהנה באופן בלתי צפוי של ת’ור עם השומרים גם ב-Avengers: Infinity War וגם ב-Avengers: Endgame.
ובכל זאת, זה היה גמישות נחמדה לראות את רוקט (בראדלי קופר), גרוט (וין דיזל), נבולה (קארן ג’יליאן), מנטיס (פום קלמנטיף) וקרגלין (שון גאן) בכלל.
לאחר שנודע על מעשיו הרצחניים של גור, ת’ור חוזר לניו אסגארד – כעת יעד תיירותי המנוהל על ידי בת בריתו המשועממת מאוד ולקירי (טסה תומפסון).
תור: אהבה ורעם מקבל קצת עזרה בלתי צפויה בהדפת המכה הראשונית של גור על ידי תור חדש, חברתו לשעבר ג’יין פוסטר (נטלי פורטמן), שעכשיו אוחזת בפטיש המשוחזר בעיקר שלו מיולניר.
הקשת של ג’יין נאמנה בעיקר לקומיקס מינוס 70% מהפאתוס. כדי להימנע מספוילרים, נניח שלקשת של ג’יין היה פוטנציאל רציני כבר מההתחלה, אבל ווייטיטי יעדיף להתמקד בצחוקים ובקומדיה מביכה במקום לנקוט בגישה יותר מהותית לעלילה הזו. בטח, זה כיף לראות את ת’ור יוצא מוזר עם האקס החזק עכשיו והנשק הישן שלו, אבל ווייטיטי משחק את זה יותר מדי זמן.
בעוד שהדוגמה הגדולה ביותר יש עוד סימנים שחלק מהאינסטינקטים הקומיים של וייטיטי מכשילים אותו.

העזים הענקיות של ת’ור בקומיקס מוצגות כאידיוטים מפוצצים שמתבלות במהירות את קבלת הפנים שלהם. דמות ה-CGI של Waititi, Korg, היא דמות נוספת שהכי טובה במינונים קטנים. זה לא מרגיש כמו צירוף מקרים שהסרט הופך לטובה כשזמן המסך של קורג מצטמצם.
כשדמות מגלה שזרועה בותרה, היא חוששת יותר מכך שהיא לא עומדת למות בשדה הקרב.
מעקף כדי לקבל עזרה מזאוס (ראסל קרואו) לוקח יותר זמן ממה שהוא שווה בסופו של דבר. לכל הפחות יש תמורה לסצנה הזו מהמסקנה של הסרט שאמורה לרגש את מעריצי הקומיקס.
למרבה המזל, הוא מפחית מההומור במחצית השנייה המעולה של הסרט. זה כמעט יוצא כאילו ווייטיטי חשש לאמץ את הטון הכהה יותר ונשאר באזור הנוחות שלו עד שהגיע הזמן להיות רציני.
אהבה ורעם הוא סרט מהנה לאין שיעור עבור השינוי הזה וזוכה לרגש הלב בסיומו.
באופן מרשים, ווייטיטי מתנגד לדחף לצאת מהדרך כדי להפוך את ג’יין לת’ור טובה יותר מת’ור. זה קב אומלל של סופרים לגרום לנשים למרי סו בסרטי פעולה, אבל ווייטיטי ורובינסון בחוכמה פשוט מרחיבים את אור הזרקורים כדי לכלול את שני הת’ורס במקום לפצות יתר על ג’יין.
למרות מאבקי המחצית הראשונה, אהבה ורעם הוא סרט מדהים לצפייה לאורך כל הדרך. Waititi מבינה היטב את אופי החומר החזותי של חומר המקור ומשלבת כמה דימויים מהפנטים.
הצלם Barry Baz Idoine הוא משחק עם גוונים בהירים עבור אפקטי הברק ומגוון מפואר של צבעים ברקע. אחד הסיקוונסים המדהימים ביותר של הסרט מציג כמעט היעדר צבע. זה יוצר ניגוד מזעזע לצבעים התוססים המוצגים.
המחצית השנייה גם טובה יותר מכיוון שהיא נותנת להמסוורת יותר זמן להתעמק בסערה הרגשית שתור סבל ללא צורך בפאנצ’ליין כדי להרוס את הרגע.
המסוורת’ היה בשקט ה-MVP של מלחמת האינסוף, במידה רבה בגלל הצגת צד מופשט ופגיע הרבה יותר מבחינה רגשית לת’ור.
יש כאן קומץ רגעים שמספקים את אותה הזדמנות והמסוורת’ זורח. פורטמן נראית נמרצת חוזרת ל-MCU בתפקיד עלילתי. לג’יין יש פגיעויות ברמה אחרת ו-Wititi בסופו של דבר נותנת לפורטמן זמן להתמקד בהן. תומפסון נותרה דמות משנה מהנה, אבל וולקירי עשויה לשמש טוב יותר ככוכבת סדרת דיסני+ משלה.
אזור אחד שבו אין אכזבה מראגנארוק הוא סצנות הקרב. Waititi ניגש אליהם במרץ ובדמיון של ילד המשחק עם דמויות הפעולה שלהם. הם מבוימים להפליא עם שימושים יצירתיים של כוחות אופי.

שם המקורי של הסרט: Thor: Love and Thunder (2022)

 

 

סרטי ילדים נוספים

Exit mobile version