סרטי ילדים לצפייה ישירה

באג לייף

באג לייף הוא סרט לילדים על החיים של החגבים שמגיעים פעם בעונה כדי לסחוט אוכל מהנמלים, כביכול בתמורה להגנה מפני חרקים גדולים יותר, אך בזמן שעבדו עם המצאה כדי לקטוף תבואה בצורה יעילה יותר, נמלה בשם פליק הורסת בטעות את ההיצע השנתי שהנמלים אספו כדי להרגיע החגבים. תמורת דחייה זמנית מהחגבים, הנמלים ניתנות עד סוף הסתיו להפקת מנחה של כמות כפולה מהרגיל. מאוחר יותר, בזמן שהוא מוזמן על ידי המועצה המלכותית של המושבה, פליק מציע תוכנית לגייס חרקים לוחמים כדי להדוף את החגבים. בסרט באג לייף, כשהמועצה מסכימה להצעתו, פליק מאמין למעשה שהם קיבלו את היתרונות של תוכניתו, ואילו המועצה אכן ראתה בכך דרך נוחה פשוט למנוע מפליק לזרוע הרס נוסף בפעילות איסוף המזון שלהם.
גיבור הסרט באג לייף, פליק, מוצא את דרכו לאשפה העירונית מתחת לקרוואן, שם הוא טועה בקבוצת אמני קרקס שפוטרו לאחרונה, שהמעשה שלהם קרס לתוהו ובוהו, בגלל הבאגים הלוחמים שהוא מחפש. להקת הבאגים, בינתיים, טועה בפליק בסוכן כישרונות שרוצה להזמין את המעשה שלהם, ומסכים לנסוע איתו חזרה לאי הנמלים.

גם פליק וגם להקת הקרקס מודעים במהרה לטעויות שלהם. עם זאת, שאר מושבות הנמלים השתכנעו שהמצטרפים החדשים הללו הם אכן הלוחמים להם קיוו כאשר הבאגים בקרקס מסייעים לפליק להשיג חילוץ נועז של דוט, נמלה נסיכה צעירה של המושבה, שמסגידה לאלילות את פליק ו פרנסיס פצוע, פרת משה רבנו של להקת החרקים מקרקס מציפור. נתפס בין ההזדמנות להסתובב בהונו בתוך המושבה, לבין הידיעה כי להקת החרקים אינם מי שהם נראים, פליק תומך בבניית ציפור מזויפת כדי להפחיד את הופר, מנהיג החגבים, שמפחד עמוקות ציפורים שאוכלות באגים. הנמלים מתאחדות מאחורי התוכנית של פליק עד שמנהל הטבעות בקרקס, פ.ט. פרעוש, מגיע לאחזר את שחקניו ובכך נושף את הכיסוי של פליק. כעונש על הטעיית המושבה, הנסיכה עטא, סרטים מלאים לילדים אחותה הגדולה של דוט ובקרוב תהיה מלכת המושבה מגרשת את פליק, שמצטרף לצערנו לשאר הקרקס.
בינתיים, בבית החגבים מתחת לסומבררו במדבר, מולט, אחיו של הופר שולל על ידי חגבים אחרים לנסות להדוף את הופר לחזור לאי הנמלים מכיוון שיש להם יותר ממספיק אוכל להחזיק מעמד ויגיע גשם בקרוב. הופר בתגובה מראה לאנשיו בדיוק מדוע הם חוזרים על ידי קבורת השלושה שחקרו אותו במאות זרעים. באומרו שהנמלים והזרעים דומים זה לזה, הנמלים עשויות להיות עצומות בפני עצמן, אך הן גדולות על חגבים מאה לאחת. הם לא חוזרים בגלל אוכל, הם חוזרים כדי למנוע מהנמלים להבין כמה הם באמת חזקים.

לאחר שבזבזנו זמן עצום במעקב אחר תוכניתו של פליק לעמוד מול החגבים, הנמלים מנסות נואשות לאסוף מספיק מזון להיצע חדש, אך בשל עונת החורף המתקרבת במהירות, הן לא יכולות למצוא מספיק אוכל לפגוש את מִכסָה. כאשר החגבים חוזרים ונרגזים מההנפקה הדלה, דוט שומעת על תוכניתו של הופר לשטוף את המלכה לאחר שקיבלה את ההנפקה המלאה, ומשכנעת את חברותיה להחזיר את תוכנית הציפורים של פליק לפעולה. היא הולכת אחרי פליק ומשכנעת אותו ואת החרקים בקרקס לחזור לעזור למושבה.
הכל כמעט עובד, אבל כאשר P.T מבולבל. בשריפה משרפת את הציפור, הופר מבין שהוא שולל ומוציא את כעסו על המסית העיקרי, פליק. לאחר שספג מכות מחגבון החרס והפראי של הופר, מצהיר פליק, בתגובה לטענותיו של הופר על עליונות המין:
“אתה טועה, הופר. נמלים לא נועדו לשרת חגבים. ראיתי את הנמלים האלה עושות דברים נהדרים, ושנה אחר שנה הם איכשהו מצליחים לבחור מספיק אוכל לעצמך ולך. אז מי המינים החלשים יותר? נמלים לא עושות לא צריך חגבים! זה אתה שצריך אותנו! אנחנו הרבה יותר חזקים ממה שאתה אומר שאנחנו … ואתה יודע את זה, לא? ”
ואכן, הבעתו המודאגת של הופר מביאה את פליק להבין כי הופר ידע תמיד עד כמה הנמלים חזקות. עם זאת, תגובתו של הופר לאתגרו של פליק מול כל מושבת הנמלים גורמת להם להבין באופן קולקטיבי שהם רבים ממספר החגבים וכי הם אינם צריכים לסבול את דיכוים עוד, והקרב על האי נמלים נמשך.
הנמלים קמות בגל זעם ורודפות אחר החגבים לטובה, אך לא לפני שהופר ממריא עם פליק בתוכנית לנקום בו. חבריו של פליק, כולל הנסיכה עטא, יצאו למרדף, ובזכות חשיבה מהירה של פליק, הופר בסופו של דבר נאכל על ידי ציפור אמיתית. פליק מתקבל בברכה בחזרה למושבה, וכל חרקי הקרקס מצטרפים אליו לחגיגה לפני שעזבים את האי נמלים.

שם המקורי של הסרט: A Bug’s Life – 1998

 

 

Exit mobile version