סרטי ילדים לצפייה ישירה

קדימה

קדימה הוא הסרט ה -22 של אולפני האנימציה של פיקסאר האיקוניים והסרט המקורי הראשון מאז קוקו משנת 2017. את Onward מביים דן סקנלון (אוניברסיטת מפלצות) מתוך תסריט של Scanlon, Jason Headley ו- Keith Bunin, ובו מככבים טום הולנד בתפקיד איאן, כריס פראט בתפקיד Barley, וג’וליה לואי דרייפוס בתפקיד Laurel. קדימה מספר את סיפורם של שני אחים שדונים בעולם מיתי שבו נשכח הקסם, שעליהם לצאת למסע כדי להטיל כישוף שיחזיר את אביהם שנפטר ליום אחד. המתגאה בתסריט מהודק ללא דופי ומלא בגאגים מצחיקים ובמכות רגשיות חזקות, Onward הוא חזרה לאיכות הגבוהה של פיקסאר המוקדמת, גם אם היא לא תמיד מבוצעת בצורה חזקה ככל שיכולה להיות.
בואו נתחיל עם הבימוי של דן סקנלון בפעם השנייה שלו כשהוא עוזר סרט לאולפן. כפי שציינתי לעיל, הכוח הגדול ביותר של קדימה הוא התסריט המהודק להפליא, והבימוי של Scanlon מתרגם אותו בהצלחה למסך.

סקנלון עושה עבודה נפלאה בכינון העולם הפנטסטי שבו מתרחש הסיפור. יש הרבה אקספוזיציה שאונורד חייב לעבור במערך הפתיחה שלה על סרטי קומדיה מנת שהקהל יתפוס את הסיפור במלואו, ומצאתי שסקנלון הצליח להפוך את כל זה למעניין מאוד לצפייה. הצגת אקספוזיציה יכולה להיות מאוד מסובכת בסרט, אך המכשירים שנוצרו על ידי התסריט וביצועו על ידי סקנלון נותנים את המידע בהצלחה בצורה מרתקת.
עם זאת, החולשה הגדולה ביותר של הסרט היא זה המערכה השנייה ובימוי הרצפים השונים בתוכה. אל תבינו אותי לא נכון, הסרט הזה מענג וכל הסצנות בחלק האמצעי של הסרט היו ממש כיפיות, אבל בהחלט ניתן היה לעצב אותן בצורה טובה יותר כך שהקהל יישאר מאורגן ומחובר. כל הסצנות והרגעים בתוך המערכה השנייה הם הכרחיים לחלוטין לסיפור ומשתלמים במומחיות בשיאם, אך עדיין מצאתי אותם פחות מרתקים משאר הקטעים בסרט. בסך הכל מדובר בביקורת מאוד מינורית, שכן באמת אהבתי את הסרט הזה. יתר על כן, סקנלון מביים לעזאזל את המערכה השלישית של הסרט הזה. הוא מחלץ את כל המכות הרגשיות שהוא יכול מהחומר, ואני אשקר אם הייתי אומר שלא קורע פעמים רבות במהלך הגמר. הברק של התסריט באמת מגיע גם במהלך המערכה השלישית, אבל הוא לא היה מכה באותה עוצמה ללא בימוי המומחה של סקנלון. בסך הכל, התסריט הגאוני מכוון בדיוק של מומחים, גם אם המערכה השנייה אינה מרתקת כמו עמיתיה.

בהמשך, האנימציה של הסרט הזה עוצרת נשימה, ואני הערצתי לחלוטין את כל עיצובי הדמויות בעולם הפראי הזה. היצורים המיתולוגיים השונים השונים בעולמם של המשך מועברים לחיים כה נפלאים שלעתים קרובות חייכתי לעצמי, נזכרתי בספרים ובסיפורים השונים שקראתי בצעירותי. למרות שאין שום דבר שאול קדימה הוא בהשראה ישירה, האנימציה ועיצוב הדמויות עדיין הרגישו איכשהו נוסטלגיים בפעם אחרת. זה הקסם של דיסני פיקסאר אני מניח.
הקול הפועל באנימציה קדימה הוא מענג, וחזק במיוחד מכריס פראט וטום הולנד. כשהסרט התחיל לראשונה, חששתי באופן פעיל שדמות הברלי תסתמך מדי על ההומור של כריס פראט, וכך תהפוך להסיח דעת. עם זאת, אני יכול לומר בשמחה שזה לא התברר כך ופראט מעניק חיים נפלאים והומור לדמות מבלי להגזים. למעשה, רבות מהסצנות בהן דמעתי הושרה על ידי העבודה הקולית של כריס פראט. טום הולנד הוא גם נפלא כמו איאן ובאמת מספק את אותה אנרגית התבגרות מביכה שהדמות קראה לה. איאן הוא נער חביב, מתוק ולעתים קרובות לא מובן, שמרוויח מעוד ביצוע קול נהדר. כל שאר המשחקים הקולניים בסרט נהדרים גם הם, אבל הולנד ופראט היו הבולטים.
בהמשך, היבט מבריק נוסף של התסריט היה הדמויות שהביאו לחיים על ידי המשחק הקולי הנהדר. איאן הוא הגיבור, כאשר בארלי משחק שניה מקרוב, והוא בהחלט נושא את הסרט. אכפת לך ממנו מההתחלה מכיוון שהוא כל כך מתוק ולא מובן, ואתה באמת זוכה לראות אותו גדל לאורך הסרט. קדימה מדובר בהרבה מאוד דברים, אבל היבט ליבה הוא סיפור התבגרות עבור איאן.

ברלי הוא כמעט גיבור נוסף בסרט, אך הדינמיקה שלו שונה לגמרי. הוא בעצם הבורג של האח הבכור שגם לא מבינים אותו. שעורה מאוהב בעולם הקסמים של פעם, ולעתים קרובות הוא זוכה לממש את הידע שלו במהלך מסעם. הקשת של בארלי שונה מזו של איאן כיוון שהוא לא בדיוק גדל במובן המסורתי, אבל הוא משתנה משמעותית עד הסוף. גם דמויות אחרות בסרט זוכות לקשתות מינוריות, אך הסיפור באמת נסוב סביב מערכת היחסים של איאן וברלי.
בסופו של יום, קדימה הוא על מוות ואבל. זה בעצם מעלה את השאלה מה היית נותן לבלות יום אחרון עם אדם שאהבת. איאן וברלי יוצאים למסע פיזי, אך הם גם יוצאים למסע אינטרוספקטיבי בו עליהם להשלים עם מציאות המצב. כשהסרט נשען על רעיונות אלה הדמעות מתחילות לזלוג. קדימה בבסיסה מדובר באבל, אבל זה גם באחווה. כילד אמצעי במשפחה של חמישה בנים, אני יודע דבר או שניים על להביא לאחים. בהמשך מציג במדויק את הדינמיקה של מערכת יחסים בין אחים, ולעתים קרובות צחקתי מהמציאות של סצנות רבות בין שני הנערים. אם יש לך אחים, או לאחרונה היה לך הפסד במשפחה שלך, אז המשך באמת יתחבר אליך ברמה אחרת. הבחירה להתמודד עם נושאים רגשיים כה כבדים היא נועזת ומציגה באמת את פיקסאר במיטבה. הם לא עושים סרטי ילדים. הם יוצרים סרטים נהדרים שבמקרה הם מונפשים.

שם המקורי של הסרט: Onward – 2020

 

 

Exit mobile version