סרטי ילדים לצפייה ישירה

גיבורים זה אנחנו

כאשר קיבלנו לראשונה את ההכרזה על סרט גיבורי העל החדש ביותר של נטפליקס, אנחנו יכולים להיות גיבורים, דווח כי צמד הכוחות המפורסם של רוברט רודריגז, שארקוי ולבגירל, ישוב ליקום הייחודי של הבמאי. מוקדם יותר החודש ראינו את עבודתו של רודריגז על “פרק 14: הטרגדיה” של מנדלוריאן, שהייתה בנויה כמה שיותר פשוטה. אם אתה לא מכיר יותר מדי את הפרויקטים הקודמים שלו, יש לך מזל. בביקורת הלא ספוילרית הזו נזכיר כמה מהם, יחד עם האופן שבו הם מתייחסים לסרט זה.
ראשית, נחזור לספר ההרפתקאות של שארקוי ולבגירל בתלת מימד משנת 2005, סרט הילדים הפופולרי על ילד שחלם עולם מלא באפשרויות. ב- WCBH טיילור דולי מסתדרת שוב בתפקידה כלאוואגירל. קווי הדיבור שלה מצטמצמים, אם כי הם מעטים יותר מבן זוגה, Sharkboy’s. טיילור לאוטנר לא משחזר את תפקידו כגיבור הכחול, אבל השחקן שמחליף אותו – ג’יי ג’יי. Dashnaw – אין שורות כלשהן בסרט הנוכחי הזה, ו Sharkboy משאיר את המסכה שלו לאורך הסיפור.

החלטה זו סוללת את הדרך של לאוטנר להופיע בפרויקטים עתידיים, ככל הנראה שהם אכן יישמו. “מקס” (שיחק במקור על ידי קאיידן בויד בשארקוי ולבגירל) חוזר ביורשו הרוחני הזה, ועכשיו נקרא בשם מרקוס מורנו ומשוחק על ידי פדרו פסקל. למרות שהוא נשאר מנהיג הגיבורים, לא ברור אם שמר על כוחותיו “חולמים בהקיץ”.
לשלישיית הגיבורים המקורית מצטרפים אחרים: נס גיא (בויד הולברוק), טק-נו (כריסטיאן סלייטר), מהיר מסנוור (סונג קנג), גב ‘ווקס (היילי ריינהרט), Crushing Low (היילברון ברנטלי) ועוד. המנטורית של הגיבורים היא אמו של מורנו, “אבואליטה” (אדריאנה בארזה), אותה שיחקה במקור קריסטין דייוויס בשארקוי ולבגירל; ומנהלתם של ניק פיורי-ארגון שלהם היא גב ‘גרנדה (פרייאנקה צ’ופרה).

עדכון: המידע על מרקוס ואימו שנחשף כמקס ואמו מהסרט שארקוי ולבגירל פורסם במקור והתגלה בוויקיפדיה אך מאז נערך מדף המאמר.
אנחנו יכולים להיות גיבורים עוקב אחר קבוצת ילדים היוצאת למשימה לחלץ את הוריהם של גיבורי העל מארמדה של ישויות זרות. הפרט העלילתי הזה של ילדים שמצילים את הוריהם מרוע דומה לאלה של סרטיו של רודריגס בתחילת שנות האלפיים, Spy Kids וההמשך שלו Spy Kids 2: The Island of Dreams. הילדים מובלים על ידי בתו של מורנו מיסי (YaYa Gosselin). באופן מוזר, הצעירים האחרים כבר ביססו את שמות הגיבורים שלהם: אוג’ו (הלה פינלי), נודלס (ליון דניאלס), ווילד קארד (נתן בלייר), פן מייקר (אנדרו דיאז), ריבולד (ישעיהו ראסל-ביילי), ומהיר קדימה ( אקירה אכבר) לשם כמה. כפי שמוצג בטריילר, לשארקוי ולבגירל יש ילדה קטנה ומקסימה בשם גופי (ויויאן בלייר).
כמה סוגיות בנושא צוות זה מציגות את עצמן. יש חבר בקבוצה בשם גלגלים (אנדי ווקן), שנמצא על כסא גלגלים … ואני מניח שהוא פשוט מגניב כשזה שמו. יש לו ייצוג טוב של אנשים עם מוגבלות, אבל יש סצנה אחת שאפשר היה לכתוב טוב יותר כדי לגרום לו להיראות יותר הרואי מאשר איך שזה באמת התגלה בסרט. האם זה בכלל יהיה דבר טוב? קחו את Spy Kids 3-D: למשל, דמות הסבא של Game Over. ואז שוב, זהו סרט ילדים, אז הכל הולך … אבל זה יכול להיות סותר בפני עצמו.

הנושא הנוסף בצוות הילדים בעלי הכוח העל הוא דמות בשם סלו-מו (דילן הנרי לאו), בנו של דמותו המהירה של סונג קנג. הוא לא מדבר הרבה ויש סיבה מאחורי זה, אך הכללתו בלבד בסיפור מוסיפה לרשימת הגיבורים האסייתיים השקטות שראינו מוקדם יותר השנה עם האקדמיה למטריה והבנים דרך הדמויות שלהם בן הרגרבס. וקימיקו מיאשירו. צמצום שורות הדמויות האסיאתיות מציב אותם בתוך טרופית מסוימת, שיש לשבור אותה לחלוטין. הייצוג האסייתי חשוב לא פחות מהייצוגים של מיעוטים וקבוצות אחרות בכל צורה של מדיה.
ההיבטים העלילתיים המכריעים של הסרט – כמו המירוץ הקצר והלא מציאותי שלהם נגד הזמן – יחד עם גילוי הטוויסט שלו מזכירים גם את ג’ימי נייטרון: Boy Genius (2001), סרטי “הנוקמים” של מארוול, החיים הם מוזרים, כמו גם את עבודות העבר של רודריגז ( מלבד אלה שצוינו לעיל) כמו הפקולטה, Spy Kids 3, Spy Kids: All the Time in the World, ו- Sharkboy and Lavagirl. נראה שהבמאי ממחזר את האלמנטים האלה, וזה בסדר אם נזכה לראות את זה כל פעם מחדש, אבל במקום זאת הם בולטים מאוד לאורך הסרט. אני לא ממש כועס על זה ובטוח אין לי התקפי זעם, אני רק מבולבל. אולי, אפשר לטעון שהסרט הזה הוא חגיגה לקריירה של יוצר הסרט בעשורים האחרונים.

בנוסף לכך, כריסטופר מקדונלד חוזר על תפקידו של Spy Kids 2 כנשיא ארצות הברית, מה שמבקש מאיתנו לתהות אם דמותו של צ’ופרה גרנדה מזמנת ממש את “כל” הגיבורים מאשר רק את הורי הילדים … כי אם מטרתו של רודריגס היא עבור Spy Kids & Sharkboy ו- Lavagirl שיהיה להם יקום משותף, אז זה יהיה מוזר לא לראות כמה דמויות ריגול בסרט מכיוון שאנחנו רואים רק כוחות על במקום גאדג’טים. זה אפילו אושר על ידי שורת הפתיחה של הסרט.
את השיעור הכללי להרוויח מהסרט ניתן לקחת כסוג של תגובה לאקלים הפוליטי הנוכחי שלנו: ילדים הם המנהיגים העתידיים של העולם. כפי שאומרים מרקוס מורנו ואמו, “הדור הבא תמיד חזק יותר, מפותח יותר.” לנו יכול להיות גיבורים יש כמה בעיות פה ושם, אבל על הצופה להתעלם מאלו ולהעריך את שירותו של רודריגס לאוהדים. (איפה מצ’טה הורגת שוב ומצ’טה הורגת שוב … בחלל, רוברט ??) פגמים אלה אינם מונעים מאיתנו את המוסרי שיש בכל זה: “[מנהיג טוב] מוביל לדוגמא.” אם הסרט הזה הוא מערך להצלבה פוטנציאלית בין סרטי הריגול של רודריגז לסרטי הגיבורים, אז יהיה כך. יש לך את התמיכה המלאה שלי, מר רודריגז!

שם המקורי של הסרט: We Can Be Heroes – 2020

 

 

סרטי ילדים נוספים

Exit mobile version