סרטי ילדים לצפייה ישירה

המכשפות

בעולם שבו מכשפות הן מפלצות מרושעות ששונאות ילדים באופן בלתי מוסבר, סבתא (אוקטביה ספנסר) מקבלת את נכדה (ג’זיר ברונו) לאחר שהוריו נפטרו מתאונת דרכים. לאחר שהבינה שיש מכשפה בעיר, סבתא מעבירה במהירות את משפחתה הקטנה למלון מפואר, שגם הוא, למרבה הצער, מארח מפגש שנתי עם כל המכשפות באנגליה, בראשות המכשפה הגדולה הגדולה של אן הת’אווי.
בהתבסס על הרומן מאת רואלד דאהל מ -1983, המכשפות ביים האגדי, רוברט זמקיס, עם תסריט מאת קניה בארי, גיירמו דל טורו וזמקיס. עם צוות בטוח מאחורי המצלמה ושחקנים מוכשרים רבים מלפנים, המכשפות נראות כמו להיט מוסמך – למרבה הצער, זה לא.

במקור הועלה לשחרור הקולנוע, המכשפות הוסרו מלוח הזמנים של האחים וורנר עקב מגיפת ה- COVID-19, ובמקום זאת הוצבו בשירות הזרמת ה- HBO Max החדש שלהם בארה”ב, וזמין להשכרה במקום אחר. המהלך הזה היה ללא ספק הבחירה הנכונה מכיוון שהמכשפות מאוד מרגישות שהוא נועד להיות מוזרם ולא נראה על המסך הגדול.
זה לא אומר שהמכשפות גרועות, אבל זה באמת שווה שעון אחד בלבד כי זה לא מביא שום דבר לעניין, במיוחד בהשוואה לגרסת 1990. אומנם ערכי הייצור טובים יותר מגרסת אנג’ליקה יוסטון, אך העיבוד החדש הזה נשען בכבדות מדי על CGI, שהוא סביר במקרה הטוב. ההשפעות שמביאות את העכברים המדברים לחיים גרועות במיוחד, והעובדה שאנחנו מבלים איתם רוב גדול של הסרט לא עוזרת, גם אם בסופו של דבר העיניים שלך יתרגלו אליהן.
אן הת’אווי מגלמת את המכשפה הגדולה הגדולה, המנהיגה של כל המכשפות בעולם, והיא עושה כמיטב יכולתה בתור הנבלה המייצרת שיקויים, אך למרבה הצער, לעיתים קרובות קשה להסתכל מעבר לאיפור המגושם שלה, המשופר דיגיטלי, גם אם הם הם בין האפקטים הטובים ביותר בסרט כולו, והבעיה הזו מתרחבת גם על המכשפות האחרות. כאשר אתה יכול להסתכל מעבר לתופעות המביכות לעיתים קרובות, המכשפות בכללותן מעניינות, מאיימות ומהנות להפחיד.

סבתא (ספנסר) מסתכלת מלמטה על נכדה ה”מוספל “(ברונו).
את האת’וויי אולי יכריז בתור הכוכבת, אבל היא מאפילה על ידי זוכת פרסי האוסקר, אוקטביה ספנסר, סרטים ישראלים לצפייה ישירה שהיא כובשת, מצחיקה, פנטסטית וסוחפת במיוחד. יש סיכוי גבוה שתסיים את הסרט מתוך רצון שגם היא תהיה סבתא שלך.
קשה לתת את ההופעה הגרועה ביותר בסרט כשאתה המספר, אבל כריס רוק מצא דרך בהחלט! לאורך כל הדרך הוא מספר בקול “זקן” מושמע בצורה קיצונית שלוקח מהמקום בכל פעם שהוא מדבר. מלבד הביצועים של רוק בצד, המספר הוא מיותר ברובו ורק באמת שם כדי לתת הקדמה כבדת אקספוזיציה למכשפות עצמן, כמו גם להקים את הסצנה הסופית (שמשחקת על תחילת הקרדיטים משום מה).
רבים ישאלו האם המכשפות מתאימות לילדים מכיוון שהעיבוד משנת 1990 ידוע לשמצה בזכות הדימויים המפחידים שלה, ולמען האמת, זה משהו שתצטרך להחליט בעצמך. באופן אישי, אני לא רואה בעיה עם ילדים שצופים בסרט בהתחשב בכך שהוא הרבה יותר מאולף מהעיבוד הראשון, אבל אולי שב ותראה אותו עם הצעירים שלך אם אתה מודאג.

שם המקורי של הסרט: The Witches – 2020

 

 

Exit mobile version