סרטי ילדים לצפייה ישירה

נסיך מצרים

נסיך מצרים מתחיל בסיפור המסורתי כשאנו רואים את משה כתינוק שצף במורד הנהר על ידי אמו המסכנה שרוצה שיהיה לו עתיד. משה מוצא את עצמו בידיו של פרעה סטי שם הוא הופך לאחיו של רעמסס. כשגדלו יחד לשניים יש יריבות אחים בעוד שניהם מאכזבים את אביהם.
כאשר משה לומד את זהותו האמיתית מאחיו האמיתי אהרון ואחותו מרים הוא מתחיל ללמוד כיצד סטי כבש והכריח את עמו לעבדות. משה המתחיל חיים חדשים כרועה מקבל הודעה מהסנה הבוער לחזור למצרים כדי להפיל את אחיו לשעבר רעמסס ולתת לעמו ללכת, והשאר אתה יודע שהוא היסטוריה.
נסיך מצרים מספר את סיפורו של משה המוביל את עבדי מצרים לחופש מהעריץ כמו מנהיג. זהו אחד הסיפורים המפורסמים ביותר מתוך התנ”ך ואני כן מאמין שהוא יכול בקלות להיות בין 3 הזכורים ביותר ובעזרתו אנו מקבלים את הסיפור המדהים של איך אדם אחד קרא תיגר על פרעה מבלי לפנות לאלימות אלא פונה אל אמונה לנצח בקרב שלו על מה שנכון. זה הסיפור האהוב עליי מהתנ”ך וזה מציג היטב כל מרכיב בסיפור הזה.

סקירת דמויות

משה: משה גדל בתוך משפחת המלוכה של מצרים שלימדו להאמין ברא אבל כשהוא לומד את זהותו האמיתית הוא מוביל את המהפכה כדי לשחרר את עמו מעבדות מאחיו. משה מביא אתו את 12 מכות מצרים והוא נמנה בקלות עם הדמות האיקונית ביותר מתוך התנ”ך. משה הוא תמיד דמות שנראית מעניינת כי הסיפור שלו הוא אחד המפורסמים מהתנ”ך והמופע הזה הדמויות שלו משתנות כשהוא לומד את האמת.
רעמסס: רעמסס גדל כאחיו הבכור של משה ותמיד נועד לקחת את הנהגת מצרים בתור פרעה העתידי. הוא תמיד רוצה לתמוך במשה אפילו באמונתו החדשה, אך כאשר הוא מערער על מעמדו כשליט, האחווה נקלעת לסערה. רעמסס נחשב תמיד לנבל של הסיפור הזה וזה נכון שהוא אבל הוא גם מאוד לא מובן כיוון שהוא עוקב אחר מה שלימדו אותו מאביו.
ציפורה: ציפורה הופכת לאשתו של משה כשהוא נמלט מחייו והיא עומדת לידו במהלך המהפכה שלו בתוך מצרים. ציפורה יוצאת כמו דמות חזקה בשלב מוקדם, אבל עד מהרה נשכחת כשהיא הופכת למשה מול רעמסס.

מרים: מרים היא אחותו של משה שהייתה עדה לחירותו המוענקת אך מחכה שיוביל את עמם לחירותם. מרים מרגישה שהיא הולכת להיות דמות חשובה אבל בסופו של דבר פשוט הופכת לדמות משנה בסיפור הזה.
לנסיך מצרים יש צוות משנה שלא הופך לכמות כבדה של תבליט קומיקס שעשו סרטי אנימציה אחרים אלא לדמויות שחייהן הושפעו מהעבדות.
לנסיך מצרים יש אנימציה נהדרת שזורחת בכל הנוגע לכל המגפות המתרחשות כמו גם בסצנות הנופים של מא.

שם המקורי של הסרט: The Prince of Egypt  1998

 

 

Exit mobile version