סרטי ילדים לצפייה ישירה

הגיבן מנוטרדאם

הגיבן מנוטרדאם הוא סרט לילדים עשוי להפתיע חלק מכם, בוודאי לרוב המכריע של האנשים שמאמינים שסרטי אנימציה לילדים צריכים להיות בתוקף “בטוחים”, “שמחים” ו”תמימים”. הגיבן הפתיע אותי ברמת החושך והעומק – זה בהחלט משהו שהקדים את זמנו וחושיו, בהתחשב באופן שבו המגמה של סרטי אנימציה היא שסרטי האנימציה המבוגרים נוטים להיות הרבה יותר שמרניים. THOND הוא תפיסתי ביותר ולוקח אפיון וסמליות מטפורית לרמה חדשה לגמרי, חושף באכזריות נושאים של אפליה, פחד, דיכוי דתי. אבל מחזה המוסר הזה מצוין לאנשים שרוצים לנסות משהו קרוב יותר לחיים האמיתיים. אל תטעה, זה גם עושה עבודה מצוינת באנימציה. זה יכול להיות קצת מזעזע, אבל הסוריאליסטי הוא דבר שאפשר לראות בסרט.

אבל מה שמייחד את האנימציה המותאמת של ויקטור הוגו זה איך היא התמודדה עם נושא מרכזי ללא הפוגה. תאווה, הדחקה וקללה מופיעים בסרט שאפילו הפתיע אותי עד כמה הוא הבין ניואנסים מורכבים שירים באנגלית לילדים סרטים רבים. כשאני צופה בסרט, אני תמיד אגיד ‘כן, כן, הסרט הזה מבין!’
לא רבים יאהבו את הגישה הגותית שלה או את התובנות האפלות שלה לגבי האדם, הדת, המין והחברה, אבל לאמיצים שם בחוץ… לאלו שמרגישים שהאנימציה לא צריכה להיות קשורה לעננים צמריריים וחיות קשת בענן, אני מפציר בכם לתפוס את הסרט המדהים הזה שיש לו את האומץ להתריס נגד הנורמות של זמנו.

שם המקורי של הסרט: The Hunchback Of Notre Dame 1996

 

 

Exit mobile version